donderdag 27 januari 2011


DOLLE, DWAZE vEST-DAGEN!
Over vier maanden gaan we verbouwen. En daarom ruimen we op! Alle tickets moeten weg en geen stoel mag 'over' blijven. Hoe kunnen we dit op een leuke, ludieke manier kenbaar maken aan het publiek? De Dolle Dwaze Dagen is iedereen bekend, de kortingsdagen van Wehkamp ook. De radiospotjes vliegen om je oren en de televisiecommercials, boekjes in de brievenbus en online aanwezigheid gaan niet ongemerkt voorbij. En het werkt! Mensen staan te dringen in de rij en ook de online wachtrijen zijn gigantisch. Vol bewondering aanschouw ik deze situaties. Wat knap, dat je zo'n hype kunt creëren om jouw producten te verkopen. Ook supermarkten draaien hun jaaromzet voor een groot deel met behulp van kortingsacties en in de retail is de tweejaarlijkse winter- en summersale een heel algemeen gegeven. Dus tsja, het feit dat wij over vier maanden gaan verbouwen en echt letterlijk op moeten ruimen was een unieke kans om ook eens theatertickets in de 'aanbieding' te doen. Hoe zouden zulke dagen voor ons werken? Hoe kunnen we het zo leuk mogelijk maken om onze bezoekers te verleiden tot een herhaalbezoek? En dit alles met beperkte middelen, want onze budgetten zijn niet te vergelijken met die van de eerder genoemde magnaten...

In het theater verrassen we graag mensen. Daarom hebben we gekozen voor een ‘verrassings5daagse’ met iedere dag 10 verschillende voorstellingen met 10% korting. Dat is duidelijk het actie-element. Daarnaast geven we iedere dag leuke extra’s weg. Vrijkaartjes voor het Stedelijk Museum Alkmaar, 10% korting op het theatermenu in Grand Café De Studio, een excursie naar Eric Koller, theatrale rondleidingen en meer! Om het iedere dag opnieuw terugkeren naar onze website aantrekkelijk te maken hoeven er ook de hele week geen administratiekosten betaald te worden. En last but not least: in de ticketshop mogen kaartkopers een cadeautje kiezen uit de ‘grabbelton’. En daar kan zomaar die ene mooie bijzondere cd of dvd inzitten…

Kortom, een interessante case die we nu al een succes kunnen noemen. De ticketverkoop ligt 45% hoger dan gemiddeld en we hopen dat dat de komende dagen nog meer gaat groeien. Worden het toch nog dolle, dwaze Vest-dagen.

Elianne van Diepen, senior marketeer

Lees hier meer over de verrassings5daagse.

dinsdag 18 januari 2011


EEN THEATER VOL BLIJE KINDERKOPPIES
Op woensdag 26 januari hebben we weer het jaarlijkse Peuterfestival. Een dag vol voorstellingen voor iedereen vanaf 2 jaar en dus een huis gevuld met kinderen. Vanaf 9 uur ’s morgens is het ieder jaar weer een enorme drukte in ons theater en zie je drukke moeders en vaders die zich richting de garderobe begeven. Jasjes uit, mutsen af, sjaaltjes nog even verzamelen en afgeven maar. Dan kunnen de kinderen zich storten op de speeltuin in de foyer. Een gezellige drukte met allemaal blije kinderkoppies en hier en daar wat ‘ik wil ook meedoen-verdriet’, zoals dat hoort bij die kleintjes.

Ook deze keer zullen we weer vele kinderen verwelkomen, vaak voor hun eerste theaterervaring. We hebben een groot kabouterbos met paddenstoelen. De kinderen mogen de kabouters een handje helpen met hout sprokkelen, het bospad harken en nog vele andere kabouterklusjes. Sommigen houden van de drukte in de speeltuin, anderen kunnen er niet zo goed mee omgaan. Daarom zorgen we er deze keer voor dat niet alle speeltuinonderdelen bij elkaar staan. Zo zullen er ook wat rustige hoekjes zijn, voor de kinderen en ook voor de vaders en moeders.

En dan is het tijd voor de voorstellingen. Frank Groothof, Dirk Scheele, Pantalone en Kindertheater 4Hoog zorgen voor soms bijna woordenloze en vaak humoristische voorstellingen die ingaan op de belevingswereld van de peuters. Mijn jongste van bijna 3, die net haar eerste theaterervaring beleefd heeft met Sesamstraat, is er helemaal klaar voor. Nu alleen hopen dat ze niet op zoek gaat naar Ernie en Bert, want dat ze de volgende keer iets anders gaat zien in het theater dat snapt ze nog niet helemaal!

Ceda Lablans, medewerker marketing en sponsoring

PS: lees hier meer over het Peuterfestival

dinsdag 11 januari 2011


MIJN VEST
Mijn Vest, dit staat nu een aantal weken rechtsboven op onze homepage. Misschien heeft u het al gezien en er al op geklikt? Misschien heeft u zelfs al ingelogd en een kijkje genomen! Mijn Vest is namelijk de nieuwe inlogomgeving voor onze bezoekers. Niet nieuw omdat er al een oude inlogomgeving was maar écht spiksplinternieuw.

In Mijn Vest kun je gegevens wijzigen en je wachtwoord aanpassen, je kunt je aan- of afmelden voor nieuwsbrieven en brochures aanvragen. En je kunt een overzicht zien van je bezochte en nog te bezoeken voorstellingen. Het is nog erg ‘basic’ maar al een hele verbetering t.o.v. de oude situatie waarbij je alles nog telefonisch of per e-mail moest regelen.

En natuurlijk gaan we Mijn Vest steeds verder uitbreiden. We willen Mijn Vest namelijk slimmer maken. Mijn Vest moet onthouden wie jij bent en wat jij wilt zodat je het maximale uit je theaterbezoek kunt halen en af en toe eens voor verrassingen komt te staan: omdat Mijn Vest je zomaar een sublieme tip geeft!

Maar we moeten niet op de zaken vooruit lopen. Voorlopig doen we het met deze basic en tegelijkertijd heel mooie versie. Ga dus snel even kijken en maak Mijn Vest vooral Jouw Vest!

Marjolein Claudius
Medewerker marketing en nieuwe media